vineri, 25 martie 2011

P.E. Curs 8

Obiective – rezultatele asteptate
In cazul nostrum = entitati precise ale periodicitatii scolare
Aceste rezultate au menirea sa orienteze actiunea educationala, sa ofere criterii de evaluare si sa organizeze resursele.
Avem 3 tipuri de obiective: generale, specifice si operationale
Obiective generale = commune pentru toate materiile, definite pe cicluri de invatamant si se pot exprima prin competente. U.E. a recomandat ca toate tarile sa realizeze 8 competente cheie.
Competentele la noi: capacitatea de exprimare in limba materna, capacitatea de a folosi minimum 2 limbi straine, competente in stiinte si matematici, competenta digitala, educatia antreprenoriala (initiativa, risc, confruntarea cu alti indivizi etc.), educatia pentru cetatenie, expresia artistica (capacitatea de a exprima prin arte), a invata sa inveti.

Ioan Neascu – “Tehnici de invatare” (2 manuale)

Obiectivele specifice – circumscrise unei materii scolare;
Ex: cunoasterea genurilor literare

Obiectivele operationale/comportamentele – forma operationala prin care un obiectiv ma ajuta sa organizez concret instruirea. Aceste obiective trebuie sa fie observabile si masurabile, circumscrise unei lectii sau unitati de continut si sa imi precizeze nivelul de cunoastere acceptabil (standard). Un obiectiv este operational atunci cand indeplineste: unitatea de continut, verbul, standardul

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu