joi, 21 aprilie 2011

I.G.S.P. Curs 7

Logica strategiei in gandirea social-politica a Chinei Antice

MOTTO: "O strategie trebuie sa fie ca apa, anume trebuie sa ia forma vasului in care este turnata."

1. Arta razboiului Su - Tzu, sec. IV-III i.Hr.
2. Analiza regulilor si principiilor de purtare a razboiului
3. Valorile intemeietoare ale strategiei razboinice: viclenie, teama, inselaciune
4. Aplicatie privind legitimitatea puterii politice in Antichitate, Modernitate, Contemporaneitate.
a) Teoria Prin - poiztii sociale, relatii sociale, identitati sociale, norme sociale
b) Teoria Contextelor - poate fi folosita atat in legitimare cat si in contralegitimare (strategii de atac la puterea politica - strategia terorista )

Reguli ale strategiei razboinice:

1. Arta razboiului se bazeaza pe amagire.
2. Obiectivul unei armate puternice este sa infranga repede inamicul.
3. Intr-un razboi trebuie sa ataci strategia adversarului.
4. Dupa atacarea strategiei, obiectivul imediat este sa distrugi sistemul de aliante prin masuri diplomatice.
5. Trupele tale trebuie facute furioase impotriva inamicului si rasplatite cu resursele acestuia in caz de victorie.
6.Daca intre trupele tale domneste indoiala si nesupunerea, inamicii vor profita de aceasta.
7. In razboi nu exista situatii fixe si tactici universale.
8. Cunoaste-te pe tine insuti, cunoaste-ti dusmanul si vei lupta 100 de batalii fara infrangere.
9. In razboi, victoria va apartine aceluia care cunoaste viclenia abaterii de la normal.
10. Daca inamicul are orgoliul prea gingas, provoaca-l si pune-l in situatia de a se face de ras.

1) Intoxicare = transmiterea de informatii false care sa il convinga pe adversar sa ia decizii gresite in baza lor. Trebuie sa pari altceva decat ceea ce esti pentru a-l amagi, pentru a-l induce in eroare. Arta razboiului se bazeaza pe o strategie de inducere in eroare a adversarului (nu prin forta, arme)
2) Armata puternica impotriva uneia mai putin puternice.
- trebuie sa o elimine, nu sa-i creeze personalit.
- surprinderea
- nu cun. adversarul
3) Actionand -> dezvaluie o parte din strategia sa
- celalalt poate anticipa
- Fast-thinker - ganditorul rapid are tendinta, atunci cand interpreteaza, sa dea o logica unei actiuni, sa individualizeze
- Suntem tentati in interpretarea noastra sa dam un sens actiunilor (un sens superior) => avem nevoie de ordine
4) Pune-l in situatia de a actiona pentru a putea stabili ce se poate intampla. Atac la persoana, ataca strategia inamicului - conceptul strategic.
- Orice slogan incearca sa manipuleze concepte sociale
5) Iti creezi singur inamicii pentru a fi mai puternic; Adversarul trebuie ridiculizat, "demonizat" - exercitiu de ura la adresa adversarului
6) Moralul armatei (gaseste un motiv al victoriei)- definita victoria
Ex: Ce sanse are Paleologul (al III-lea introdus tactic)? -> creste sansele ca x, y sa nu castige din primul tur
- numarul de voturi poate fi vandut, transferat => ai pentru ce sa negociezi
7) Trebuie sa ai o strategie flexibila (motto)
8) Viclenia abaterii de la normal (surpriza) => amageste, be strong, inseala
9) (Nu poti fi liber intr-un partid) - legitimitatea se construieste -> omul care poate face un mare bine poate face si un mare rau. Daca stii sa construiesti legitimitatea prin gestionarea pozitiilor, rel. + identit. sociale) poti si sa o delegitimezi.
PRIN - pozitii, relatii, identitati sociale

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu