INVATAREA
In interiorul sistemului de invatamant are loc un proces de isntruire.
Instruirea - procesul educatiei formale
Instrcutia: aranjare, constructie (a situatiilor de invatare;), amenajare
- e folosita in mod eronat ca traducere a termenului "training" (formare)
In cadrul instruirii - relatie intre libertate si autoritate
libertatea <=> responsabilitate
autoritatea -> mai usor de gestionat, mai de succes
introducerea libertatii -> mai multa eficienta, implicare a studentilor
Procesul de invatare - 3 activitati: predare, invatare, evaluare
Predarea:
J. Dewey: relatia intre profesor si elev - vanzare/cumparare
-> consta in ansamblul interactiunilor educative, alocate, controlate si desfasurate de profesori in cadrul grupurilor de studenti
Competenta - ca proces de a rezolva problemele intr-un context dat
- cunostinte, aptitudini, valori, deprinderi
Amartya Sen - premiul Nobel pentru economie "capabilitate"
Ex: bicicleta (am o resursa), competenta: mersul pe bicicleta
- trio-ul -> trebuie sa existe oportunitatea, nu doar resursele si competentele
Competente:
1. de cunoastere si instrumentale
2. interpersonale
3. sistemice - de a rezolva problemele, de a lua decizii
Grene - a facut inregistrari la un numar mare de lectii: 3 tipuri de activitati:
a) operatii logice comune (prof+elev): explicarea, concluzionarea, interferenta, argumentarea, definirea, compararea
b) activitati strategice (gestionarea clasei de elevi): motivarea, orientarea, evaluarea, planificarea, disciplinarea, chestionarea, captarea atentiei
c) activitati administrative (organizarea mediului de invatare): controlul prezentelor, completarea carnetului de student, participarea la consiliul profesoral, relatia cu parintii, gestiunea resurselor
Marine: o definitie a activitatii de predare prin roluri si competente ale profesorului:
- este sursa de informatie
- model de comportament
- consilier si orientator
- diagnostician si terapeut
- organizator si conducator
- mediator pentru comunitatea de rromi (interculturali)
- membru al comunitatii locale
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu