miercuri, 4 mai 2011

P.E. Curs 13

EVALUAREA
(la nivelul clasei)

Evaluare = stabilirea diferentelor dintre obiectivele asteptate (obiectivele) si cele reale/obtinute.

Evaluarea are 4 componente:
1. Precizarea criteriilor/performantelor asteptate (obiectivele) – ca in fisa disciplinelor
2. Masurarea – ca sa explic acele diferente intre performantele reale si cele asteptate trebuie sa aplic un instrument de masura: examen oral, test, interviu
3. Stabilirea gradului de concurenta/gradului de realizare a obiectivelor – in ce masura performantele pe care le astept se identifica cu ce am realizat
4. Estimare – judecata de valoare (Ex: studenta X este o studenta buna, si-a indeplinit obiectivele)

3 momente => 3 tipuri de evaluare
1. initiala (ex: admiterea la facultate, un test predictiv etc.)
2. formativa/cumulativa - pe parcurs (dupa fiecare secventa se aplica o evaluare; ex: test dupa modul)
3. sumativa/finala (ex: BAC-ul, teza, examenele din sesiune)

Module = unitati autonome care constituie un ansamblu insa au si propria autonomie

Evaluarea de tip normativ si cea de tip criterial
Evaluarea de tip normativ – dupa anumite standarde (fiecare profesor isi poate face teste standardizate – au o valoare normativa) si clasifica studentii
Banca de itemi – itemi standardizati echivalenti pentru un anumit tip de sarcina si updatati inaintea evaluarii de catre profesor
Evaluarea de tip criterial – o evaluare care nu se refera la distributia normala ci la modul de realizare al obiectivului – evalueaza realizare obiectivului pe diverse grade de performanta insa nu si clasificarea

In general exista anumite procedee statistice pt ca un test sa fie validat/acceptabil pentru situatii similare – procedee statistice:
Am 4 indici care se calculeaza:
1. indice de dificultate – se exprima prin procentajul de reusita
2. indice de discriminare – capacitatea itemului de a discrimina pe un subiect de altul
3. indice de coerenta – se refera la capacitatea unui item de a fi compatibil comparabil cu scorurile generale per ansamblul testului
4. indice de validitate – capacitatea unui item de a obtine la aplicare repetate rezultate comparabile
Item = intrebare

Clasificarea testelor:
a) teste cu o singura alternativa – cer un singur raspuns
Ex: itemi de completare, intrebari scurte
b) teste de selectionare – mai multe alternative din care subiectul trebuie sa o aleaga pe cea mai apropiata ca forma si sens
1. itemi cu alternative binare
2. itemi de potrivire
3. test cu alegere multipla

Examen: 23 mai, ora 14:00

ALT CURS: Scoala ca organizatie sociala

Organizatie si Institutii – Scott
Organizatie = ansamblu de resurse folosite pentru realizarea anumitor obiective
Institutie = organizatie recurenta recunoscuta oficial ca atare prin legislatie

Organizatia are aceea ce se numeste cultura organizationala. Cultura este ansamblul experientelor specifice unei organizatii (credinte, simboluri, valori, identitati, concepte despre lume, stiluri de viata dar si prejudecati, porecle, stereotipuri, limbajul informal etc.). Ansamblul acestor elemente este valorificat in carta. In cadrul culturii organizationale avem o cultura a puterii care exprima relatiile de autoritate (monopolul cunoasterii, dreptul de a sanctiona etc.),o cultura a rolului (rolul de profesor, rolul de student, rolul de elev, rolul de tanar), o cultura a misiunii (competentele specifice fiecarui individ exercitate intr-un cadru organizat) si o cultura personala (care se refera la ansamblul valorilor, simbolurilor, competentelor fiecarui individ – latente, nevalorificate neaparat in cadrul organizatiei)
In afara de aceste elemnete informale care se structureaza are si elemente de cultura profesionala proprii:
1. cultura manageriala – exercitata prin leadership sau conducerea colectiva
2. cultura personalului didactic
3. cultura elevilor si studentilor (cultura hedonistica, a libertatii, a placerii de viata)
Exista 2 chei in cultura organizationala: articularea intre libertate si responsabilitate; intelegerea intre generatii

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu