luni, 16 mai 2011

P.E. Curs 14

Metode de predare: expunere, teamwork, dezbatere, studiu de caz

Ion Cerghit – “Metode de invatamant”

Metoda – “methodos”(gr.) = o desfasurare de resurse catre un scop; drumul catre ceva; o cale de a obtine ceva

Astfel, avem 4 repere:
1. punctul de plecare
2. punctul final/rezultatul asteptat
3. subiectul actiunii (cine face actiunea respectiva) – intersubiectiv
4. contextul/cadrul de desfasurare

Arta profesorului – seamana foarte mult cu arta scenica -> dedulare a personalitatii
Cergit – calsificare a metodelor:
1. de comunicare (acele metode care se bazeaza pe comunicare, o activeaza si o valorifica):
a) de comunicare orala : expozitive (de expunere a unui mesaj: explicatia, prelegerea, expunerea cu un oponent, descrierea), interogative (conversatia euristica – metoda Socrate, dezbaterea, asaltul de idei/brainstorming, discutia libera), metode de predare prin problematizare
b) de comunicare scrisa: documentari, utilizarea reader-ilor, materiale
c) de comunicare audio-vizuala: prin filmele didactice, canale de televiziune didactica
2. metode de explorare – unde studentii au o influenta directa asupra mediului de operare
a) de observatie directa: cercetare
b) de observatie indirecta: simularea obiectelor prin analogii a obiectului real. Ex: simularea alegerilor
3. metode de actiune – unde subiectul participa direct la o activitate. Ex: munca practica, proiectele
4. metodele de interactiune: metodele de invatare in echipe

Competente

Competenta = capacitatea de a rezolva problemele specifice ale unui domeniu dat
“Nu e suficient sa am competente, trebuie sa am si oportunitati”

Conventia Lisabona – specializari sau calificari universitare recunoscute de alte universitati insa nu neaparat si de angajatori

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu